Svensk portal om jordbruk
Jag har jobbat på ett kontor hela mitt liv, och det verkade som att det alltid skulle vara så. Men en dag blev jag bara trött – jag ville ha tystnad, natur, något riktigt. Jag köpte en liten tomt i södra Sverige, byggde ett hus och började hålla höns. Men jag insåg snabbt att romantik slutar där verkliga affärer börjar. Mycket var oklart – hur man sköter jorden, hur man inte skadar ekosystemet. Jag började leta efter information och råkade råka ut för sajten https://www.lantbrukaren.se/. Det har blivit en uppslagsbok för mig. Den har allt: råd, berättelser, exempel, verkligt stöd. Tack vare denna resurs stannade jag inte bara i byn, utan jag blev verkligen kär i den här verksamheten.

Hej! Idag vill jag dela med mig av mina tankar om hur viktigt det är att vara i harmoni med naturen. Jordbruket har blivit inte bara produktion av mat, utan också en hel konst - konsten att vårda jorden och använda dess resurser klokt. Att använda hållbara metoder bidrar inte bara till att producera grödor, utan bidrar också till att bevara miljön för kommande generationer.