top of page

Matgrupp

Offentlig·746 medlemmar

Galadriel Gala
Galadriel Gala

Minskar det behovet av kemikalier?

För den miljömedvetne bilägaren – är de "självrengörande" egenskaperna hos keramik en tillräckligt stor miljövinst eftersom man kan använda snällare medel vid underhållstvätt? Eller tycker ni att miljövinsten äts upp av de kemikalier som används vid själva grundbehandlingen? Hur mycket mindre tid lägger ni på att gnugga fälgar och lack efter att bilen blivit "keramisk"?

5 visningar

För mig som miljömedveten bilägare känns de självrengörande egenskaperna som en tydlig fördel. Efter en keramisk behandling fastnar smuts mindre, vilket gör att jag kan använda mildare rengöringsmedel och mindre vatten vid tvätt. Samtidigt är det sant att själva behandlingen innehåller kemikalier, så miljövinsten är inte helt självklar. Jag ser det som en balans – mindre underhåll över tid kan väga upp den initiala påverkan. Dessutom märker jag att jag lägger betydligt mindre tid på att gnugga fälgar och lack. För mig gör det Keramisk coating för bil med professionellt resultat till ett praktiskt och mer hållbart alternativ.

+90 530 253 4776

• Facebook
  • Instagram

©2021 av A Different Taste. Skapat med Wix.com

bottom of page