Vad är det som gör exklusiva fastigheter i Tbilisi så speciella?
Jag är intresserad av lyxsegmentet, kanske en takvåning eller en designlägenhet i Tbilisi. Men jag är inte säker på vad som skiljer den exklusiva marknaden från vanliga bostäder. Är det värt prislappen?
6 visningar
Efter att ha jämfört dussintals annonser över hela staden kan jag säga att de dyra fastigheterna i Tbilisi verkligen sticker ut på tre områden: läge, utsikt och finishkvalitet. Jag tittade på en takvåning i Vake med fönster från golv till tak och full utsikt över Mtatsminda - helt fantastisk. Allt material var importerat: Italienska kök, tyska rörsystem, smarta hemsystem. Priserna ligger runt 200 000-400 000 dollar för den här typen av enheter. En annan anledning till att människor väljer avancerade alternativ är byggnadens tillförlitlighet - moderna hissar, 24/7 säkerhet, underjordisk parkering. De flesta ligger också nära ambassader, internationella skolor och kliniker i toppklass. Om du köper för långtidsboende eller företagshyra kan det vara värt varje dollar. Jag bestämde mig till slut för en duplex i Saburtalo och ångrar mig inte - till och med områdets infrastruktur är mil bättre än billigare distrikt.